Mad med klumper.

28. april 2014

Alder:
7 mdr.

Mad med klumper.

Hej Helen.

Jeg har fået en datter den 18. september, og defor er hun nu 7 mdr. Men vi har et stort problem.

Nelli kaster op, hvis der er klumper i maden. Altså jeg snakker ikke kun gylp, det er regulær opkastningsrefleks der bliver aktiveret.

Hun spiser fint revne æbler og tygger også fint i gennemtørrede (tørrede i ovnen) rugbrødsstammer.

Men jeg prøver mig lidt frem med andre ting, såsom meget små stykker mørk rugbrød og bondebrød vædet godt op i mælk, men det er virkelig skidt. Banan og andre bløde frugter, som hun kunne mose med tungen har samme ...

Annonce

... effekt - opkast.
Hun spiser fint grød og mos. I hendes grød er jeg begyndt at gøre det mere klumpet, men hvis jeg gør det med grøntsagsmosen, så kaster hun op.

Med til historien er, at hun har været indlagt med RS-virus midt i sidste mdr. i 4 dage, og var syg ca. 3 uger med det, hvor vi var helt tilbage på flasken.

Hun er mit 3 barn, og jeg havde ikke den slags problemer med de to andre. Er det noget jeg skal bekymre mig om? Hvad gør jeg, for at gøre det bedre? Skal jeg lade være med at prøve til en tid eller?

Tak for dine altid gode svar.

Med venlig hilsen
Tina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor